כל מי שעצמאי בוודאי שמע לא פעם על ייעול העסק באמצעות אוטומציה.
"אוטומציה" לפי ההגדרה המילונית שלה, היא: "שימוש באביזרים אלקטרוניים או מכניים לביצוע סדרת פעולות ברצף מתוכנן ללא מגע יד אדם. היא משחררת את האדם מביצוע פעולות שגרתיות וחזרתיות והן מוחלפות באמצעים טכנולוגיים עצמאים." (ויקיפדיה).


אוטומציה בעסק מאפשרת לנו להיות אפקטיביים ופרודוקטיבים. כלומר, לעבוד בצורה מסודרת, לחסוך זמן, לספק שירות ברמה גבוהה, "להוריד לנו מהראש" כמה שיותר ענייני מנהלה, להגדיל מכירות ולהרוויח יותר.


אוטומציות לדוגמא: 

מענה אוטומטי בוואצפ העסקי.  

רישום ותשלום לקורסים או לפגישות באמצעות קישור שנשלח אוטומטית לפונים.

מוצר/קורס דיגיטלי.

קישור אוטומטי לרשימת תפוצה.

ניוזלטר חודשי/תקופתי לשימור הלקוחות.

תיזמון פוסטים בדף העסקי ועוד.


אז מה באמת בין אוטומציה להצגה?


הייתי אתמול בהצגה (נהדרת, אגב) במסגרת מנוי שנתי שאני מחדשת כל שנה כבר כמעט 30 שנה. תוך כדי, חשבתי לעצמי שגם המנוי שלי להצגות הוא סוג של אוטומציה שאני מפעילה בחיים הפרטיים שלי (ובעקיפין משפיעה גם על העסק שלי, גם אם זאת לא המטרה).

איך?
בכל יוני, אני מזמינה ומשלמת עבור המנוי. 

נשלחת אלי רשימת ההצגות, הן תמיד ביום קבוע ובשעה קבועה, ולפני כל הצגה, אני מקבלת תזכורת לנייד. 

נכון שזאת אוטומציה שהיכל התרבות עושה בה שימוש ומייעל את העבודה שלו, אבל זאת בהחלט אוטומציה שאני מפעילה והיא עובדת גם עבורי. בכנות, ללא המנוי, מה הסיכוי שבתוך כל העומס היום יומי הייתי זוכרת ומצליחה לקנות כרטיסים לשבע (!!) הצגות בשנה? 

אז מה אני אומרת בעצם? 

כמו שאנחנו רוצים ויכולים לייעל את הזמן העסקי ככה אנחנו יכולים לייעל ואפילו להנות יותר מהדרך גם בחיים האישיים שלנו. 

כמו ביצה ותרנגולת- עבודה יעילה מאפשרת לנו יותר זמן פנאי לעצמנו, יותר זמן משפחה וזמן זוגי ולהיפך, זמן פנאי איכותי מאפשר לנו עבודה פרודוקטיבית ומוטיבציה גבוהה. 

אגב, זאת הסיבה שאצלי בקליניקה אימון אישי הוא חלק בלתי נפרד מאימון עסקי. אני תמיד מתחילה באישי.

לכן, בעיני, "אוטומציה" חייבת להיות חלק בלתי נפרד מההתנהלות היום יומית שלנו ולא רק בעסק, כי כאמור:

א. אוטומציות טובות לעסק ומניסיון, הן מעולות גם באישי.

ניהול עצמי בצורה יעילה וחיובית, מכסום זמן, רווחה נפשית, ‏העלאת האנרגיות, העלאת המוטיבציה, ‏העלאת הפרודוקטיביות.

ב. אוטומציות בפן האישי משפיעות באופן ישיר וחד משמעי גם על העסקי - כשהזמן האישי שלי מנוהל בצורה יעילה ומהנה, אני מעלה את האנרגיה והמוטיבציה שלי גם בעבודה. אני מתנהלת באופן פרודוקטיבי ומרוויחה יותר. 

דוגמאות ל"אוטומציות" אישיות שסיגלתי לעצמי במהלך השנים:

1. כאמור, מנוי שנתי להצגות - יוצר אצלי התחייבות להצגה כל חודש וחצי. חוסך לי זמן, עונה לי על הצורך בתרבות ובזמן זוגי. זמן פנאי איכותי.
2. מנוי לפילאטיס מכשירים - אני מחויבת ל-2-3 שיעורים בשבוע עם אפשרויות ביטול מאוד מאוד מצומצמות. אני מזמינה מראש שיעורים לכל החודש והשיעורים הם עוגן קבוע בלו"ז שלי.
3. רשימת קניות מובנית באון ליין - רשימה קבועה עם שינויים קלים בהתאם לצורך. בלי לצאת, בלי לחפש חנייה בלי לבזבז זמן בסופר.
4. הפעלת מכונת הכביסה עם טיימר, במיוחד אם יש ילדים בבית והררי כביסה. לדוגמא, אני מפעילה את המכונה בלילה לשעות הבוקר, חצי שעה לפני שאני מתחילה לעבוד. מספיק זמן כדי להעביר למייבש או לתלות. בערב, אני מקפלת את הכביסה תוך כדי צפייה בסדרה או האזנה לפודקאסט וחוזר חלילה.

איזו "אוטומציה" סיגלתם לעצמכם במהלך השנים כדי לייעל את הזמן והפרודוקטיביות שלכם מחוץ לשעות העבודה?

שתפו אותנו ברעיונות, במה שעובד עבורכם, אולי נצליח ליצור כאן "בנק" אוטומציות שיעשו לנו את החיים הרבה יותר פרודוקטיביים ומהנים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.